Vilken sjukt skön människa!

Nu va man hemma då. 
Va ju på en förelsäning förut! Skulle vara en transa som höll i den, och de kan jag verkligen erkänna att jag va riktigt skeptisk först. Men insåg idag att man inte ska döma, herregud va intressant de va faktiskt, o hen (väljer att kalla hen de då jag inte vet hur Clas som ibland äe Sara ser sig själv.) va så jäkla rolig! Kunde skämta om allt utan att låta elak/rasistik eller kränkande för de va ju inte sytet heller! Men verkligen glad att jag fick gå och lyssna på hen. För de va verkligen hur kul som helst! Önskar jag haft tid efteråt o prata med hen, men va tvungen o springa till taxin så hann inte tyvärr :/ Hade varit riktigt roligt annars! 
Men Sara (som hen va idag då) berättade även om att hon inte vågat berätta om de förns hon va 40. Och att hennes/hans fru trot att hen varit med någon annan kvinna när hon va bortrest, och när hon ställde hen mot väggen kom sanningenfram. Och hon accepterade de, de va ingen big deal. 
 
Så nu lever hen ibland som Clas - marknadschef (tror jag de va, lr nåt sånt) och ibland som Sara. 
 
Hen tog mycket upp att de äe inte konstigt med olika sexuella läggningar/ funktionsnersättningar / sjukdomar eller nånting de äe andra/vi som inte har kunskap och ser de som nåt ovant. Men istället säger vi att de äe konstigt och då startar fördommar. 
Ska se om jag kan hitta någon inspelad föreläsning av Sara/Clas så ni får se och höra själva! De va verkligen värt att lyssna på. Äntligen lyckades skolan fixa något man kunde/ville lyssna på! 
 
"Säg inte att du inte har några fördommar, de äe den största fördommen" 
 Sara Lund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide